18 Mart 2012 Pazar

Çocuk, Dayak & İstismar...

Testesteronları zaman zaman aksi yönde mızıklansa da, 'kavgacı sokak çocuğu' konseptinin çok uzağında büyüdü bu öküz..

Göztepe ve civarındaki zamanın videocuları aşinaydı elbette 'abiiii ninjalı, kareteli, bruşlii'li yeni kaset geldi mi?' soruma, orası kesin.. ('büyük kaset' tabi.. hatta 'kahrolsun güççük kasetçiler!' deyip, bu konuda da bir ayrımcılığa gidebilirim gönül rahatlığıyla)

Hormonal dürtülerle yaptığım 'ilgili' sporlar, acizane başarılar falan da hemen hiç değiştir(e)medi genel mizacı..

Yani diyorum ki; "ömrü hayatım boyunca hiç 'ilkel/agresif sokak çocuklarından' biri olmadım sanıyorum.. Uzak büyüdüm o dünyaya.."

Buna rağmen,

Çocuk yetiştirmede görece korkutma, ceza ve 'popoya-alına' şaplak modeli şiddetin gerekliliğine inandım hep(ödül ve cezanın verimli/doğru kullanılmadığı düzenden bir b.k olmaz afedersiniz; bknz: memleketim)..

Lakin.............. (burada bir nefes alalım/duraklayalım)


Sokakta-bayırda yanındaki çocuğu azarlayan, mazallah döven möven kadın/adam gördüm mü; bende sigortalar çok fena atıyor be arkadaş:S

Şu vakite kadar sosyal yahut fiziksel anlamda tepki vermedim "'kabul sınırlarında/makul bir korkutma yahut ceza mı?' diye tereddüt edişim(çocuk terbiyesi-disiplini mevzularındaki doğrularım gereği; empati de yapmak lazım bir yere kadar), muhattabımın sıklıkla kadın oluşu, özel mevzu mu{sanane?} yahut özel-sosyal-insani hangi çizgilerdeyiz" vs diyerek.... De... İçimde kopan fırtınaları, damarlarımdaki hormonal dalgalanmayı, içimdeki kurt öküz'ün bahane/savunma kabul etmeksizin kontrolden çıkışını da ne siz sorun ne ben söyleyeyim :S

Hep derim zaten.. Bir gün bir şekilde sosyal hayatımda kullanacaksam fiziksel agresif tepkilerimi; ya rast geldiğim 'istismar' konseptli bir mevzu bahane olacak buna, ya da trafik.. Ötesini hiç ama hiç sanmıyorum..

Babalarda çok rastlamıyorum (onlar evde dövüyorlar/sövüyorlar malum); ama kadınlar... Genç kadınlar.... Bir gün biri fena elimde kalacak ya; hadi hayırlısı....

Aha yazıya ve yumruklarımı sıkıp, 'seni var yaaaa!'lı cümleler kurmama sebep video:
http://webtv.sabah.com.tr/webtv/videoizle/cocuga-dayak-kamerada

http://www.benikoruyun.com/

Sonradan eklenen not: Az önce bir kız çocuğu fotoğrafına takıldı da gözüm.. yok yok vazgeçtim ben; her durumda 'kurt öküz'ün yaptığı gibi sorgu sual/savunma falan demeden, en yakın bayırdan aşağı atmak lazım bu ezik dunkofları!

7 yorum:

Unknown dedi ki...

anne-babaları da anlamaya çalışalım tamam da yok arkadaş ben çocuğuna sinir küpü olmuş,çığlık atarcasına bağıran annelerden ve itip kakan babalardan o çocuğun ancak şiddet öğreneceğine kalıbımı basarım..ne ödülü cezası olabilir ki..her şeyin bir yordamı var, sabrın tükendiğinde deşarj olmanın bir yolunu bulmalısın çocuğun suçu ne..kolay mı bir insan yetiştirmek öyle..

xCoach Incompréhensible dedi ki...

bunları 'tanrı yarattı' demiceksin...

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

@Sakazen: Gücü gücü yetene... Kompleksler.. Ego gösterileri... İmansızlık.. vs.. adına ne dersen... Yağlı kazıklara oturtmak lazım derim..

@X-Coach: Hangi birine be XCoachcan? Aha bir tane daha şerefsiz: http://www.sabah.com.tr/Yasam/2012/03/18/uvey-kizina-tecavuz-etti

Unknown dedi ki...

odul ve ceza oldugu muddetce cocuklarimizdan hic birsey olmaz ben karsiyim arkadasim cocugu beklentiye ve korku icine sokmak ne demektir insan dogasina aykiri bir kere ayrica odul ceza hayvan terbiyesinde uygulanir uslu bir cocuga iyi terbiye edilmis mi deriz iyi egitilmismi ? kaldi ki o cocugun benligine fitratina mukafatlandirarak cezalandirarak zarara ugratmak nedendir.. cok uzuluyorum canim yaniyo anne babalarin "uslu akilli" diye tabir ettigi cocuk halbuki o cocuk ezilmis asagilanmis ve korkmustu. ayrica okuz bey Adem Gunes hocamin cocuk istiismarinin engellenmesi icin cok guzel cocuklarda mahremiyet egitimi labirent kitabini blogunuzda onerebilirsiniz bilmiyorum blog iceriginize uygunmudur ama ne kadar kisi duyarsa o kadar cocuk istismari engellenir iyi geceler :) cok guzel bi konuya deginmissiniz tesekkurler

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

@Kübra: Aynı fikirde değilim sizinle. Kuralların olmadığı bir düzen fazlasıyla midemi bulandırıyor.

Evet, uslu çocuk diye bir şey vardır.. Çocukların uslu durması gereken vakitler vardır..[bence]... Çocuklarına tapan, genel toplum kurallarını umursamadan 'dünya bir yana oğluşum bir yana' kafasındaki anne-babalara da ayrıca kafam girsin afedersin.

Siz daha durun.. üst kattaki velet biraz daha avaz avaz zıplasın/koşuştursun evin içerisinde gece 12'lerde 1'lerde; çocuğu ayrı görecek-anası/babası ayrı görecek öküz'ün evil tarafını..

Unknown dedi ki...

bence yanlia dusunuyorsunuz ruhsal dinginligi yasayan cocuk sizin dediginiz gibi kosturup tepinmez.. bunu uslu durmak olarak nitelendirmeyelim sakin olan cocuk ancak anne babadan guven duygusunu ve icsel huzuru bulmus cocukdur o cocukda nerede oturup ne zaman koaturacagini iyi bilir. he evet su da var ki boyle bir egitim turkiyede anne babalar veremiyor cocugu simartmakdan bahsetmiyordum cocuga saygi duyulmasindan bahsediyordum cocuk deyip gecmeyelim.

kesinlikle dediginiz gibi "dunya bir yana oglusum bir yana" kafasini savunmuyorum bu cocugu bencil yetistirmekdir..

butterfly dedi ki...

Çok fena geriye götürür , canımı acıtır bu yazı benim hepsini okuyamadım ..